Wij, Barbara van Dongen en Liesbeth Neven, zijn de oprichters van OPUS Marketing. Beiden hebben we ruim 20 jaar ervaring in marketing. Onze ervaring strekt zich van strategisch niveau tot uitvoerend en operationeel. In B2B en in B2C. We zijn praktisch ingesteld met een sterke kennisbasis. Allebei zijn we na onze studie begonnen in een commerciële marketingfunctie. Barbara in de financiële sector, en Liesbeth in de food/health branche. We hebben een ruim netwerk van bedrijven, vakgenoten en hbo-studenten. In 2011 zijn wij elkaar tegengekomen als docenten onlinemarketing aan de Hogeschool van Utrecht. We werden gevraagd voor verschillende onlinemarketing adviestrajecten. Zo is OPUS geboren.

Met passie en drive zetten wij ons nu in voor MKB bedrijven om hun commerciële slagkracht te vergroten. Dit doen we in diverse branches, zoals finance, food, health, veterinair en farma. Vaak is de eerste wens van onze klanten om hun sociale media effectiever te maken of om het rendement van hun website te optimaliseren. Onze aanpak kenmerkt zich door een kritische frisse blik. Door onze nuchtere pragmatische insteek maken we snel vooruitgang voor onze opdrachtgevers. Zij vragen ons vaak na afloop van een project om ook op breder niveau naar hun marketing te kijken, om hun marketingpersoneel verder op te leiden, of om als interim managers de marketing te leiden. Zo werken we van de eerste urgentie naar een meer stabiele gestructureerde marketingaanpak.

Wij houden van onze klanten, en vooral: wij houden ervan om onze klant commercieel en online te zien groeien.

Barbara van Dongen en Liesbeth Neven zijn de oprichters van OPUS Marketing. Beiden hebben we ruim 20 jaar ervaring in marketing op strategisch en operationeel niveau, en op sturend en uitvoerend vlak. Wij zijn praktisch met een sterke kennisbasis. Allebei zijn we na onze studie begonnen in een commerciële marketingfunctie. Barbara in de financiële sector; Liesbeth in de food branche. Samen hebben we een ruim netwerk van bedrijven, vakgenoten en hbo-studenten waarmee we onze klanten kunnen helpen. We zijn elkaar tegengekomen als docent Onlinemarketing aan de Hogeschool van Utrecht, en voelden de toegevoegde waarde om samen te werken in adviestrajecten. Zo is OPUS geboren.

Met passie en drive zetten wij ons nu in voor MKB bedrijven om hun commerciële slagkracht te vergroten. Dit doen we in branches zoals finance, food, health, veterinair en farma. Wij helpen onze klanten om hun (online) commerciële slagkracht te vergroten. Vaak is de eerste wens van onze klanten om de sociale media beter te structureren of om de website te verbeteren. Wij werken aan deze vraag op nuchtere en pragmatische wijze met een kritische frisse blik en met daadkracht. Na afronding van het project is er voor de ondernemer erna vaak reden om ons breder naar de marketing te laten kijken of het marketingpersoneel te coachen. Wij houden van onze klanten, en vooral: wij houden ervan om onze klant commercieel en online te zien groeien.

De juiste richting.

Bij het bepalen van de juiste (online)marketing aanpak, gaat het erom om eerst de richting te bepalen. Deze laten we volgen door effectieve inzet van online communicatiemiddelen zoals website, webshop, social media, e-mail en video. OPUS analyseert wat al goed gaat, helpt bij het (her-)ontwerpen van de commerciële strategie en bij het uitvoeren van de marketingprocessen.

Advies zoals u dat wilt.

We leveren ons advies op de manier waarop u dat wilt. Met korte tijdlijnen. We laten open en transparant ons onderzoek zien, onze analyses en hoe wij komen tot onze voorstellen. Dit kan zijn een positioneringsvoorstel, propositieplan, brandbook, communicatieplan, formulehandboek, customer journey, marketingfunnel, kleurschema, contentplanning en/of KPIs.

Bij OPUS is alles maatwerk.

In het offertetraject bepalen we samen met u de vorm van ons advies en de tijdlijnen.

Kom in contact

Onze kernwaarden:

  • Maatwerk – Wij leveren betaalbaar maatwerk. Iedere opdrachtgever en iedere vraag is uniek.

  • Synergie – Twee weten meer dan één. Samen met u komen we tot praktische en commercieel slimme oplossingen.

  • Pragmatisch – Marketing vraagt creativiteit, flexibiliteit en het vermogen om dicht bij uw klant te staan. Wij helpen met realistische adviezen. Desgewenst brengen wij ze voor u in praktijk. Dit kunnen wij zelf doen, of wij kunnen ons studentennetwerk inzetten, zodat studenten kosteloos een deelproject kunnen uitvoeren en tegelijkertijd zelf leren in de praktijk.

  • Persoonlijk – Onze communicatie is laagdrempelig, to-the-point, snel en informeel.

  • Onafhankelijk – De adviezen van OPUS zijn altijd onafhankelijk. Wij zijn niet gebonden aan leveranciers van producten of diensten. Wij handelen alleen in uw belang. En dat doen wij met plezier en overgave.

  • Korte tijdlijnen – Op het moment dat we met u tot overeenkomst komen om een project uit te voeren, kan dit zo kort of zo lang duren als dat het u past.

De juiste richting.

Bij effectieve marketingtrajecten gaat het erom de juiste richting te bepalen in de (online) marketingstrategie, en deze te laten volgen door effectieve inzet van online communicatiemiddelen zoals website, webshop, social media, e-mail en video. OPUS scherpt uw strategie aan, en helpt bij het (her-)ontwerpen of uitvoeren van de commerciële strategie en processen van uw bedrijf.

Adviestraject zoals u dat wilt.

We leveren ons advies op de manier wa›arop u dat wilt. Met korte tijdlijnen. Meestal in de vorm van een presentatie of een beeldend brandbook. Dit kan gaan over een communicatieplan, positionering- en propositievoorstel, formulehandboek, customer journey, marketingfunnel, websiteoptimalisatie, contentplanning en/of KPI-overzicht. In alle gevallen laten wij zien middels welk onderzoek en analyses wij komen tot ons voorstel.

Bij OPUS is alles maatwerk.

Kom in contact

Onze kernwaarden:

  • Maatwerk – Wij leveren maatwerk. Iedere opdrachtgever en iedere vraag is uniek.

  • Pragmatisch – Marketing vraagt creativiteit, flexibiliteit en realistische adviezen. Desgewenst brengen wij ze voor u in praktijk. Dit kunnen wij zelf doen, of studenten kunnen ons hier (kostenloos) bij helpen. Onze HBO-studenten Commerciële Economie kunnen daardoor zelf leren in de praktijk.

  • Persoonlijk – Onze communicatie is laagdrempelig, to-the-point, snel en informeel.

  • Onafhankelijk – De adviezen van OPUS zijn altijd onafhankelijk. Wij handelen in uw belang. En dat doen wij met plezier en overgave.

  • Korte tijdlijnen – In ons projectvoorstel houden we rekening met de tijdlijn die u voor het project wenst.

De juiste richting.

Het gaat erom de juiste richting en uitvoering te bepalen in een (online) marketingstrategie, en deze te laten volgen door effectieve inzet van online communicatiemiddelen zoals website, webshop, social media, e-mail en video. OPUS scherpt dus aan, helpt bij het (her-)ontwerpen of uitvoeren van de commerciële strategie en processen, net zoals bij logistieke- en productieprocessen gebeurt. We onderzoeken welke commerciële taken en verantwoordelijkheden passen bij de ambities van de organisatie.

Advies zoals u dat wilt.

We leveren ons advies op de manier waarop u dat wilt. Met korte tijdlijnen. Meestal in de vorm van korte presentaties of brandbooks. Hierin laten wij open en transparant ons onderzoek zien, onze analyses en hoe wij komen tot voorstellen. Dit kan zijn een positioneringsvoorstel, propositieplan, brandbook, communicatieplan, formulehandboek, customer journey, marketingfunnel, kleurschema, contentplanning en/of KPI-overzicht.

Bij OPUS is alles maatwerk.

Ons maatwerk wordt bepaald op basis van uw verzoek.

Kom in contact

Onze kernwaarden:

  • Maatwerk – Wij leveren betaalbaar maatwerk. Iedere opdrachtgever en iedere vraag is uniek.

  • Pragmatisch – Marketing vraagt creativiteit, flexibiliteit en het vermogen om dicht bij uw klant te staan. Wij helpen met realistische adviezen. Desgewenst brengen wij ze voor u in praktijk. Dit kunnen wij zelf doen, of wij kunnen ons studentennetwerk inzetten, zodat studenten kosteloos een deelproject kunnen uitvoeren en tegelijkertijd zelf leren in de praktijk.

  • Persoonlijk – onze communicatie is laagdrempelig, to-the-point, snel en informeel.

  • Onafhankelijk – de adviezen van OPUS zijn altijd onafhankelijk. Wij zijn niet gebonden aan leveranciers van producten of diensten. Wij handelen alleen in uw belang. En dat doen wij met plezier en overgave.

  • Korte tijdlijnen – op het moment dat we met u tot overeenkomst komen om een project uit te voeren, kan dit zo kort of zo lang duren als dat het u past.

Marketingoplossingen voor MKB bedrijven.

Marketingoplossingen voor MKB bedrijven.

Strategie

Een commerciële strategie voor de juiste stappen naar succes.

Lees meer

Marketing

Online en offline marketing voor de juiste positionering van uw merk.

Lees meer

Sturing

Sturing richting commercieel succes van uw bedrijf of merk.

Lees meer

Coaching

Coaching en/of opleiding van uw marketingpersoneel of afdeling.

Lees meer

Neem contact met ons op.

Neem contact met ons op.